Zonder honger afvallen

Wat je eet zal bepalen hoe verzadigd je je voelt.

 

De reden hiervoor is dat eten een verschillende invloed heeft op de verzadiging, je hongergevoel.
Je hebt bijvoorbeeld minder calorieën nodig om je vol te voelen door gekookte aardappelen of havermout te eten dan bijvoorbeeld door room of een croissant te eten.
Voedsel dat je een vol gevoel geeft helpen je honger te stillen en helpen je ook om minder te eten. 

Voeding dat vult heeft meestal de volgende kenmerken:

* Rijk aan eiwitten: studies tonen aan dat eiwitten de meest vullende macronutriënten zijn.

* Rijk aan vezels: vezels helpen je om voller te voelen voor een langere tijd. Vezels zorgen er ook voor dat het legen  van de maag langzamer gebeurt en de spijsvertering langer duurt.

* Rijk aan volume: sommige soorten voeding bevatten veel water of lucht. Dit kan ook helpen bij de verzadiging.
Weinig calorieën: Dit betekent dat het voedsel een lage hoeveelheid calorieën bevat qua gewicht.

15 meest vullende voedingsmiddelen met een score boven de:  Gekookte aardappelen – eieren – havermout – vis – soep – vlees – griekse yoghurt – groente – kwark – peulvruchten – fruit – quinoa – noten – kokosolie – popcorn


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.